آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

سیراف به عنوان اولین فروشگاه آموزشی آنلاین تعمیرات تخصصی در ایران در تلاشیم آموزش هایی کاربردی، جذاب و کاربردی برای ایرانیان جهان فراهم کنیم. سیراف مثل یک کارگاه آموزشی فوت و فن تعمیرات را به مخاطبان با هر نوع دانش بصورت پایه تا پیشرفته تهیه کرده است، تا همه مخاطبان بتوانند استفاده کنند، آموزش های در سه بخش آشنایی با ابزار ها و کابرد هاشون در مرحله دوم عیب یابی و مرحله سوم تعمیرات تخصصی که با فراگیری فوت و فن تعمیرات شما را یک تعمیرات حرفه ای می کند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
دوربین مداربسته سیم کارتی چیست؟

دوربین های امنیتی دارای سیم کارت، که اغلب به آن ها دوربین های امنیتی تلفن همراه یا دوربین مدار بسته سیم کارت خور می گویند در دسته شبکه تلفن 3g و 4g قرار می گیرند که سیگنال های تصویری را به صورت بی سیم انتقال می دهند.

شما از این طریق می توانید فیلم مکان های مورد نظرتان را بدون دسترسی به  WiFi و برق از هر جایی که هستید بلافاصله  تلفن همراه خود مشاهده کنید. همچنین، هنگامی که دوربین های مدار بسته‌ی سیم کارت خور 3g و 4g  در اثر اتفاقی حرکت کرده و جابجا شوند نیز شما از آن مطلع می شوید.

چگونگی تنظیم کردن دوربین مداربسته‌ ی سیم کارت خور

ممکن است بسیاری از شما نگران این مسئله باشید که دوربین های مداربسته‌ی سیم کارت خور  نیازمند یک نصب حرفه ای باشند و چنین چیزی هزینه های اضافی و بیشتری را به شما تحمیل نماید. اما باید عنوان کنیم که به هیچ وجه اینطور نیست و اتفاقاً نصب دوربین های امنیتی سیم کارتی ساده و آسان است، حتی اگر در این زمینه یک مبتدی و تازه کار به حساب بیایید. ما در ادامه تلاش می کنیم تا مراحل گام به گام راه اندازی دوربین های مدار بسته سیم کارت خور و برخی از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید را مورد اشاره قرار دهیم.

مرحله اول

بررسی کنید که آیا دوربین امنیتی مورد نظرتان با سیم کارت های موجودی که پیش از این مورد ثبت نام قرار گرفته اند کار می کند یا خیر.

  • — در صورت مثبت بودن پاسخ، باید بدانید که آیا سیم کارت موجود که در دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار خواهد گرفت فعال است یا خیر. در صورتی که سیم کارت فعال نباشد، می توانید به دفاتر فروش سیم کارت مراجعه کرده و از آن ها بخواهید تا سیم کارت شما را فعال کنند.
  •  
  • — در صورتی که پاسخ به پرسش مرحله اول منفی باشد و سیم کارتی برای دوربین مدار بسته شما تعریف نشده باشد، نیاز خواهید داشت تا سیم کارتی را جدای از بخش فروشندگان پشتیبانی کننده سیم کارت های موجود خریداری کنید که با IP دوربین شما همخوانی داشته باشد.
  • همچنین باید اطمینان داشته باشید که مکانی که برای نصب دوربین مدار بسته سیم کارت خور انتخاب می کنید دارای سیگنال های تلفن همراه پر قدرتی از منبع داده اینترنتی است.

مرحله دوم

مطمئن شوید که سیم کارت و باتری را به درستی در دوربین قرار داده اید. برای این کار باید طبق دستورالعمل های موجود عمل نمایید. در غیر این صورت، ممکن است که در کار دوربین مدار بسته سیم کارت خور خللی به وجود بیاید و به طور کلی کار نکند.

  • از آنجا که دوربین های مداربسته سیم کارت خور اساساً از طریق باتری تغذیه می شوند، توصیه می شود دوربین های IP قابل شارژ با سیم کارت (شیار دار) را انتخاب کنید، بنابراین نیازی به صرف هزینه اضافی برای تعویض باتری به طور مکرر نیست. حتی در شرایطی بهتر، برخی از دوربین های امنیتی دارای سیم کارت، این اختیار را به شما می دهند که از یک صفحه خورشیدی پشتیبان برای دوربین خود استفاده کنید. که از این طریق به راحتی می توانید منابع مورد نیاز دوربین را تأمین نموده و هرگز نگران تغذیه آن نباشید.

مرحله سوم

باید مشخص کنید که آیا می خواهید که تصاویر مربوط به دوربین امنیتی را در جایی دیگر ذخیره نمایید یا خیر؟ اگر تصمیم دارید که در صورت خاموش شدن و قطع اتصال تلفن همراه تصاویر دوربین های IP سیم کارت را در محلی ذخیره کنید، می توانید یک کارت micro SD را به یک شیار کارت SD به سیستم امنیتی دوربین اضافه کنید.

مرحله چهارم

دوربین های امنیتی سیم کارت خور را در محلی قرار دهید که همواره تحت پوشش شبکه های تلفن همراه باشند. این امکان برای شما وجود داردکه دوربین های امنیتی IP را در فضای باز و داخلی هر کجا که تمایل دارید قرار دهید، اما مشروط به این که تحت پشتیبانی شبکه های تلفن همراه باشند.

مرحله پنجم

نرم افزار دوربین مدار بسته سیم کارت خور را دانلود کرده و دستگاه خود را به این برنامه اضافه کنید. در بیشتر مواقع فروشندگان معتبر دوربین IP دارای سیم کارت، برنامه های سفارشی و رایگان مانند Reolink App را برای مدیریت دوربین‌های تلفن هوشمند ارائه می دهند. پس از اینکه دوربین امنیتی بی سیم خود را به برنامه اضافه کردید و تنظیمات دوربین را کامل کردید، می توانید هنگامی که دوربین تشخیص بدهد که در حال حرکت و جابجا شدن است بلافاصله هشدارهایی را دریافت کنید و عملکرد دوربین های مدار بسته سیم کارت خور خود را در هر زمان و مکانی از راه دور و به طور مستقیم مشاهده کنید.

دوربین مداربسته سیم کارتی

بنابر آنچه که تا به اینجا تشریح کردیم، تنظیم سیم کارت برای دوربین امنیتی و راه اندازی آن کاملاً ساده است. شما می توانید این کار را بدون بررسی راهنمای کاربر برای تنظیم سریع دوربین IP، خودتان انجام دهید.

بهترین دوربین مداربسته ضد ضربه داهوا، هایک ویژن

شیوه بهینه سازی استفاده از داده های دوربین مدار بسته سیم کارت خور

«میزان مصرف داده اینترنتی یک دوربین امنیتی سیم کارت خور در ماه چقدر است؟»

این سوالی است که اغلب در ذهن هر کسی شکل می گیرد. اما به نظر می رسد هیچ پاسخ دقیق و رضایت بخشی نمی یابید، زیرا اساساً پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد. در عوض آنکه بر این موضوع متمرکز شوید که مصرف داده های اینترنتی دوربین چقدر است، تلاش کنید تا یاد بگیرید دوربین های امنیتی نصب شده در فضای باز چه زمانی از داده های تلفن همراه به شکل سلولی (cellular) که مصرف داده را کاهش می دهند استفاده می کنند و چگونه می توانید این عملکرد سلولی مصرف داده را به حداکثر برسانید. اما اگر در هر صورت به دنبال یک میزان مصرف تقریبی باشید باید عنوان کنیم که برخی از شرکت ها حداقل 2 گیگابایت داده در ماه را برای استفاده ساده توصیه می کنند. برای استفاده مداوم و بیشتر نیز، به عنوان مثال وقتی مرتباً به دوربین دسترسی دارید، یک بسته سیم کارت 100 گیگابایتی توصیه می گردد که متناسب با سیستم دوربین مدار بسته سیم کارت خور است.

مصرف داده های تلفن همراه شما توسط دوربین مدار بسته سیم کارت خور در چه زمانی صورت می گیرد؟

«میزان مصرف داده اینترنتی یک دوربین امنیتی سیم کارت خور در ماه چقدر است؟»

این سوالی است که اغلب در ذهن هر کسی شکل می گیرد. اما به نظر می رسد هیچ پاسخ دقیق و رضایت بخشی نمی یابید، زیرا اساساً پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد. در عوض آنکه بر این موضوع متمرکز شوید که مصرف داده های اینترنتی دوربین چقدر است، تلاش کنید تا یاد بگیرید دوربین های امنیتی نصب شده در فضای باز چه زمانی از داده های تلفن همراه به شکل سلولی (cellular) که مصرف داده را کاهش می دهند استفاده می کنند و چگونه می توانید این عملکرد سلولی مصرف داده را به حداکثر برسانید. اما اگر در هر صورت به دنبال یک میزان مصرف تقریبی باشید باید عنوان کنیم که برخی از شرکت ها حداقل 2 گیگابایت داده در ماه را برای استفاده ساده توصیه می کنند. برای استفاده مداوم و بیشتر نیز، به عنوان مثال وقتی مرتباً به دوربین دسترسی دارید، یک بسته سیم کارت 100 گیگابایتی توصیه می گردد که متناسب با سیستم دوربین مدار بسته سیم کارت خور است.

شرایط مصرف داده تلفن همراه توسط دوربین امنیتی به شرح موارد زیر است:

.-. هنگامی که سیستم دوربین امنیتی در مواقع تشخیص حرکت، هشدارها را برای شما ارسال کرده و فیلم ها را در فضای ابری بارگذاری می کنند.

.-. هنگامی که شما برای تماشای نمایش زنده‌ی از راه دور به دوربین مداربسته سیم کارت خور 3g و 4g خود متصل می شوید.

.-. زمانی که دوربین های امنیتی IP شما سیگنال های اینترنتی ضعیفی بر روی تلفن همراه دارند و شما مجبور می شوید آن را بارها و به طور مکرر به روزرسانی کنید.

.-. هنگامی که نرم افزار دوربین امنیتی خود را راه اندازی می کنید هم از داده بسیار کمی استفاده می شود.

در ادامه تلاش خواهیم کرد برخی از روش های ممکن را برای بهینه سازی استفاده از داده های دوربین های امنیتی معرفی نماییم:

.-. با تنظیم صحیح حساسیت تشخیص حرکت دوربین مدار بسته سیم کارت خور خود تعداد هشدارهای بی مورد را کاهش دهید.

.-. سیستم های هشدار بی سیم دوربین خود را در مناطق کم بازدید قرار دهید تا از کلیپ های ویدیویی ناخواسته تشخیص حرکت جلوگیری کنید.

.-. تماشای آنلاین فیلم ها یا پخش فیلم های ضبط شده دوربین را با رزولوشن یا وضوح پایین تری را انجام دهید.

.-. اطمینان حاصل کنید که دوربین های IP سیم کارت خور شما از قدرت سیگنال موبایل خوبی برخوردار هستند.

چگونه می توان یک طرح داده مناسب برای دوربین مدار بسته سیم کارت خور انتخاب کرد

-.- ابتدا، شما باید به یک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه که می تواند بر دوربین های امنیتی سیم کارت خور شما در مکان نصب شده آن نظارت داشته باشد مراجعه کنید، یعنی سیگنال های تلفنی خوبی در آنجا ارائه شده باشد.

-.- سپس می توانید با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در مورد اینکه چه برنامه داده ای برای شما مناسب است مشورت کرده و یکی از مواردی را که به بهترین وجه نیازهای امنیتی شما را برآورده می کند انتخاب کنید.

از چه باتری هایی برای دوربین مدار بسته سیم کارت خور باید استفاده کرد؟

-.- اغلب توصیه می شود برای دوربین مدار بسته سیم کارت خور از باتری های لیتیوم قابل شارژ استفاده کنید، به این دلیل که باتری های لیتیوم می توانند در شرایط جوی شدید که باتری های قلیایی از کار می افتند کار کنند. طول عمر دوربین های IP سیم کارت خور نیز با باتری های لیتیوم افزایش می یابد. (البته ابتدا مطمئن شوید که دوربین های امنیتی شما مجهز به باتری قابل شارژ با سیم کارت هستند).

یو پی اس منبع تغذیه دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته سیم کارت خور با منبع تغذیه خورشیدی

-.- یک سیستم دوربین عکاسی خورشیدی 4g جایگزینی عالی برای سیستم های دوربین مداربسته سنتی است که وقتی مکان بدون برق یا اتصال به اینترنت سیمی سخت باشد، بسیار عالی است.

مزیت های دوربین مدار بسته سیم کارت خور خورشیدی

-.- اکثر دوربین های امنیتی 4G توسط باتری هایی تغذیه می شوند که نیاز به شارژ مجدد دارند. سیستم تغذیه خورشیدی از طریق باتری با یک صفحه خورشیدی متصل کار می کند تا سیستم را به طور مداوم تغذیه کند کند. چنین چیزی هزینه های جاری را کاهش می دهد، با محیط زیست سازگار است و نیازی به کابل کشی یا اتصال به برق نیست. همچنین نداشتن چنین محدودیت هایی اعم از کابل های مورد نیاز برای شارژ و اتصال سیمی اینترنت کمک می کند تا دوربین را در هر جایی که تمایل داریم نصب نماییم. همچنین زمانی که نیازهای امنیتی شما تغییر می کند، می توانید سیستم های امنیتی را جابجا کرده و دوربین های تغذیه شده از انرژی خورشیدی را  به یک مکان جدید بدون نیاز به کابل کشی برق تغییر دهید.

ایمنی و رمزگذاری مطمئن

-.- در مقایسه با قابلیت های دوربین های امنیتی سیمی که برای انتقال داده ها به اتصال کابل دار به احتیاج دارند، سیستم های دوربین مدار بسته سیم کارت خور با استفاده از امنیتی که توسط ارائه دهندگان شبکه تلفن همراه تأمین می شود از ایمنی بالایی برخوردارند و سیستم را از دسترس هکرها دور می کنند.

-.- نسبت به دوربین های مدار بسته سنتی، در صورت قطع برق غیرمنتظره سیستم های دوربین مداربسته سیم کارت خور خورشیدی همچنان به کار خود ادامه می دهند و به شما کمک می کنند حتی در صورت قطع برق امنیت محلی که مد نظر شماست را حفظ کنید و بر آن نظارت داشته باشید. در برخی موارد هنگامی که قصد سرقت از محلی متعلق به شما وجود دارد، ممکن است که سارقان تلاش نمایند تا اتصال نیروی برق را قطع کرده تا دوربین های موجود را از کار بیندازند. بر این اساس استفاده از دوربین مدار بسته سیم کارت خور که منبع تغذیه آن مبتنی بر انرژی خورشیدی است و امکان کنترل آن از راه دور وجود دارد این امکان را به شما می دهد که در هر شرایطی امنیت منطقه مورد نظرتان را حفظ نمایید.

معایب دوربین مدار بسته سیم کارت خور

  • فناوری دوربین مدار بسته سیم کارت خور پیشرفته تر از سیستم های مداربسته سنتی است و ممکن است برای خرید آن متحمل پرداخت هزینه بیشتری گردید.
  • تماشای آنلاین و ضبط دستی می تواند مصرف داده شما را افزایش دهد. همچنین هزینه طرح داده تلفن همراه مختص به مصرف دوربین های امنیتی نیز هزینه‌ی دیگری است که باید بپردازید.

چه نوع تلفن هوشمندی مورد نیاز است؟

دوربین های مدار بسته سیم کارت خور امروزی توسط همه سیستم های اندروید Android و ios پشتیبانی می شوند.

انتقال تصویر دوربین مداربسته

کلام آخر

با وجود دوربین مدار بسته سیم کارت خور، می توانید انبارها یا مزارع خود را از راه دور با تلفن هوشمند خود حتی بدون WiFi یا اینترنت کنترل کرده و از فعالیت های اسب های مریض یا گاوهای باردار خود مطلع شوید.  همچنین می توان از این دوربین ها به عنوان دوربین مخفیانه با سطحی از استتار استفاده کرد. مثلاً می توانید دوربین مخفی کوچکی را در فضای یک حیات وحش در مکانی دور قرار دهید تا حیوانات را بدون آنکه متوجه شما شوند تماشا کنید.

برچسب ها:

  • ۰۰/۰۲/۲۲
  • مرتضی شیخی

دوربین مداربسته سیم کارت خور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی