آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

سیراف به عنوان اولین فروشگاه آموزشی آنلاین تعمیرات تخصصی در ایران در تلاشیم آموزش هایی کاربردی، جذاب و کاربردی برای ایرانیان جهان فراهم کنیم. سیراف مثل یک کارگاه آموزشی فوت و فن تعمیرات را به مخاطبان با هر نوع دانش بصورت پایه تا پیشرفته تهیه کرده است، تا همه مخاطبان بتوانند استفاده کنند، آموزش های در سه بخش آشنایی با ابزار ها و کابرد هاشون در مرحله دوم عیب یابی و مرحله سوم تعمیرات تخصصی که با فراگیری فوت و فن تعمیرات شما را یک تعمیرات حرفه ای می کند.

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دوربین مداربسته سیم کارتی چیست؟

دوربین های امنیتی دارای سیم کارت، که اغلب به آن ها دوربین های امنیتی تلفن همراه یا دوربین مدار بسته سیم کارت خور می گویند در دسته شبکه تلفن 3g و 4g قرار می گیرند که سیگنال های تصویری را به صورت بی سیم انتقال می دهند.

شما از این طریق می توانید فیلم مکان های مورد نظرتان را بدون دسترسی به  WiFi و برق از هر جایی که هستید بلافاصله  تلفن همراه خود مشاهده کنید. همچنین، هنگامی که دوربین های مدار بسته‌ی سیم کارت خور 3g و 4g  در اثر اتفاقی حرکت کرده و جابجا شوند نیز شما از آن مطلع می شوید.

چگونگی تنظیم کردن دوربین مداربسته‌ ی سیم کارت خور

ممکن است بسیاری از شما نگران این مسئله باشید که دوربین های مداربسته‌ی سیم کارت خور  نیازمند یک نصب حرفه ای باشند و چنین چیزی هزینه های اضافی و بیشتری را به شما تحمیل نماید. اما باید عنوان کنیم که به هیچ وجه اینطور نیست و اتفاقاً نصب دوربین های امنیتی سیم کارتی ساده و آسان است، حتی اگر در این زمینه یک مبتدی و تازه کار به حساب بیایید. ما در ادامه تلاش می کنیم تا مراحل گام به گام راه اندازی دوربین های مدار بسته سیم کارت خور و برخی از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید را مورد اشاره قرار دهیم.

مرحله اول

بررسی کنید که آیا دوربین امنیتی مورد نظرتان با سیم کارت های موجودی که پیش از این مورد ثبت نام قرار گرفته اند کار می کند یا خیر.

  • — در صورت مثبت بودن پاسخ، باید بدانید که آیا سیم کارت موجود که در دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار خواهد گرفت فعال است یا خیر. در صورتی که سیم کارت فعال نباشد، می توانید به دفاتر فروش سیم کارت مراجعه کرده و از آن ها بخواهید تا سیم کارت شما را فعال کنند.
  •  
  • — در صورتی که پاسخ به پرسش مرحله اول منفی باشد و سیم کارتی برای دوربین مدار بسته شما تعریف نشده باشد، نیاز خواهید داشت تا سیم کارتی را جدای از بخش فروشندگان پشتیبانی کننده سیم کارت های موجود خریداری کنید که با IP دوربین شما همخوانی داشته باشد.
  • همچنین باید اطمینان داشته باشید که مکانی که برای نصب دوربین مدار بسته سیم کارت خور انتخاب می کنید دارای سیگنال های تلفن همراه پر قدرتی از منبع داده اینترنتی است.

مرحله دوم

مطمئن شوید که سیم کارت و باتری را به درستی در دوربین قرار داده اید. برای این کار باید طبق دستورالعمل های موجود عمل نمایید. در غیر این صورت، ممکن است که در کار دوربین مدار بسته سیم کارت خور خللی به وجود بیاید و به طور کلی کار نکند.

  • از آنجا که دوربین های مداربسته سیم کارت خور اساساً از طریق باتری تغذیه می شوند، توصیه می شود دوربین های IP قابل شارژ با سیم کارت (شیار دار) را انتخاب کنید، بنابراین نیازی به صرف هزینه اضافی برای تعویض باتری به طور مکرر نیست. حتی در شرایطی بهتر، برخی از دوربین های امنیتی دارای سیم کارت، این اختیار را به شما می دهند که از یک صفحه خورشیدی پشتیبان برای دوربین خود استفاده کنید. که از این طریق به راحتی می توانید منابع مورد نیاز دوربین را تأمین نموده و هرگز نگران تغذیه آن نباشید.

مرحله سوم

باید مشخص کنید که آیا می خواهید که تصاویر مربوط به دوربین امنیتی را در جایی دیگر ذخیره نمایید یا خیر؟ اگر تصمیم دارید که در صورت خاموش شدن و قطع اتصال تلفن همراه تصاویر دوربین های IP سیم کارت را در محلی ذخیره کنید، می توانید یک کارت micro SD را به یک شیار کارت SD به سیستم امنیتی دوربین اضافه کنید.

مرحله چهارم

دوربین های امنیتی سیم کارت خور را در محلی قرار دهید که همواره تحت پوشش شبکه های تلفن همراه باشند. این امکان برای شما وجود داردکه دوربین های امنیتی IP را در فضای باز و داخلی هر کجا که تمایل دارید قرار دهید، اما مشروط به این که تحت پشتیبانی شبکه های تلفن همراه باشند.

مرحله پنجم

نرم افزار دوربین مدار بسته سیم کارت خور را دانلود کرده و دستگاه خود را به این برنامه اضافه کنید. در بیشتر مواقع فروشندگان معتبر دوربین IP دارای سیم کارت، برنامه های سفارشی و رایگان مانند Reolink App را برای مدیریت دوربین‌های تلفن هوشمند ارائه می دهند. پس از اینکه دوربین امنیتی بی سیم خود را به برنامه اضافه کردید و تنظیمات دوربین را کامل کردید، می توانید هنگامی که دوربین تشخیص بدهد که در حال حرکت و جابجا شدن است بلافاصله هشدارهایی را دریافت کنید و عملکرد دوربین های مدار بسته سیم کارت خور خود را در هر زمان و مکانی از راه دور و به طور مستقیم مشاهده کنید.

دوربین مداربسته سیم کارتی

بنابر آنچه که تا به اینجا تشریح کردیم، تنظیم سیم کارت برای دوربین امنیتی و راه اندازی آن کاملاً ساده است. شما می توانید این کار را بدون بررسی راهنمای کاربر برای تنظیم سریع دوربین IP، خودتان انجام دهید.

بهترین دوربین مداربسته ضد ضربه داهوا، هایک ویژن

شیوه بهینه سازی استفاده از داده های دوربین مدار بسته سیم کارت خور

«میزان مصرف داده اینترنتی یک دوربین امنیتی سیم کارت خور در ماه چقدر است؟»

این سوالی است که اغلب در ذهن هر کسی شکل می گیرد. اما به نظر می رسد هیچ پاسخ دقیق و رضایت بخشی نمی یابید، زیرا اساساً پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد. در عوض آنکه بر این موضوع متمرکز شوید که مصرف داده های اینترنتی دوربین چقدر است، تلاش کنید تا یاد بگیرید دوربین های امنیتی نصب شده در فضای باز چه زمانی از داده های تلفن همراه به شکل سلولی (cellular) که مصرف داده را کاهش می دهند استفاده می کنند و چگونه می توانید این عملکرد سلولی مصرف داده را به حداکثر برسانید. اما اگر در هر صورت به دنبال یک میزان مصرف تقریبی باشید باید عنوان کنیم که برخی از شرکت ها حداقل 2 گیگابایت داده در ماه را برای استفاده ساده توصیه می کنند. برای استفاده مداوم و بیشتر نیز، به عنوان مثال وقتی مرتباً به دوربین دسترسی دارید، یک بسته سیم کارت 100 گیگابایتی توصیه می گردد که متناسب با سیستم دوربین مدار بسته سیم کارت خور است.

مصرف داده های تلفن همراه شما توسط دوربین مدار بسته سیم کارت خور در چه زمانی صورت می گیرد؟

«میزان مصرف داده اینترنتی یک دوربین امنیتی سیم کارت خور در ماه چقدر است؟»

این سوالی است که اغلب در ذهن هر کسی شکل می گیرد. اما به نظر می رسد هیچ پاسخ دقیق و رضایت بخشی نمی یابید، زیرا اساساً پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد. در عوض آنکه بر این موضوع متمرکز شوید که مصرف داده های اینترنتی دوربین چقدر است، تلاش کنید تا یاد بگیرید دوربین های امنیتی نصب شده در فضای باز چه زمانی از داده های تلفن همراه به شکل سلولی (cellular) که مصرف داده را کاهش می دهند استفاده می کنند و چگونه می توانید این عملکرد سلولی مصرف داده را به حداکثر برسانید. اما اگر در هر صورت به دنبال یک میزان مصرف تقریبی باشید باید عنوان کنیم که برخی از شرکت ها حداقل 2 گیگابایت داده در ماه را برای استفاده ساده توصیه می کنند. برای استفاده مداوم و بیشتر نیز، به عنوان مثال وقتی مرتباً به دوربین دسترسی دارید، یک بسته سیم کارت 100 گیگابایتی توصیه می گردد که متناسب با سیستم دوربین مدار بسته سیم کارت خور است.

شرایط مصرف داده تلفن همراه توسط دوربین امنیتی به شرح موارد زیر است:

.-. هنگامی که سیستم دوربین امنیتی در مواقع تشخیص حرکت، هشدارها را برای شما ارسال کرده و فیلم ها را در فضای ابری بارگذاری می کنند.

.-. هنگامی که شما برای تماشای نمایش زنده‌ی از راه دور به دوربین مداربسته سیم کارت خور 3g و 4g خود متصل می شوید.

.-. زمانی که دوربین های امنیتی IP شما سیگنال های اینترنتی ضعیفی بر روی تلفن همراه دارند و شما مجبور می شوید آن را بارها و به طور مکرر به روزرسانی کنید.

.-. هنگامی که نرم افزار دوربین امنیتی خود را راه اندازی می کنید هم از داده بسیار کمی استفاده می شود.

در ادامه تلاش خواهیم کرد برخی از روش های ممکن را برای بهینه سازی استفاده از داده های دوربین های امنیتی معرفی نماییم:

.-. با تنظیم صحیح حساسیت تشخیص حرکت دوربین مدار بسته سیم کارت خور خود تعداد هشدارهای بی مورد را کاهش دهید.

.-. سیستم های هشدار بی سیم دوربین خود را در مناطق کم بازدید قرار دهید تا از کلیپ های ویدیویی ناخواسته تشخیص حرکت جلوگیری کنید.

.-. تماشای آنلاین فیلم ها یا پخش فیلم های ضبط شده دوربین را با رزولوشن یا وضوح پایین تری را انجام دهید.

.-. اطمینان حاصل کنید که دوربین های IP سیم کارت خور شما از قدرت سیگنال موبایل خوبی برخوردار هستند.

چگونه می توان یک طرح داده مناسب برای دوربین مدار بسته سیم کارت خور انتخاب کرد

-.- ابتدا، شما باید به یک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه که می تواند بر دوربین های امنیتی سیم کارت خور شما در مکان نصب شده آن نظارت داشته باشد مراجعه کنید، یعنی سیگنال های تلفنی خوبی در آنجا ارائه شده باشد.

-.- سپس می توانید با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در مورد اینکه چه برنامه داده ای برای شما مناسب است مشورت کرده و یکی از مواردی را که به بهترین وجه نیازهای امنیتی شما را برآورده می کند انتخاب کنید.

از چه باتری هایی برای دوربین مدار بسته سیم کارت خور باید استفاده کرد؟

-.- اغلب توصیه می شود برای دوربین مدار بسته سیم کارت خور از باتری های لیتیوم قابل شارژ استفاده کنید، به این دلیل که باتری های لیتیوم می توانند در شرایط جوی شدید که باتری های قلیایی از کار می افتند کار کنند. طول عمر دوربین های IP سیم کارت خور نیز با باتری های لیتیوم افزایش می یابد. (البته ابتدا مطمئن شوید که دوربین های امنیتی شما مجهز به باتری قابل شارژ با سیم کارت هستند).

یو پی اس منبع تغذیه دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته سیم کارت خور با منبع تغذیه خورشیدی

-.- یک سیستم دوربین عکاسی خورشیدی 4g جایگزینی عالی برای سیستم های دوربین مداربسته سنتی است که وقتی مکان بدون برق یا اتصال به اینترنت سیمی سخت باشد، بسیار عالی است.

مزیت های دوربین مدار بسته سیم کارت خور خورشیدی

-.- اکثر دوربین های امنیتی 4G توسط باتری هایی تغذیه می شوند که نیاز به شارژ مجدد دارند. سیستم تغذیه خورشیدی از طریق باتری با یک صفحه خورشیدی متصل کار می کند تا سیستم را به طور مداوم تغذیه کند کند. چنین چیزی هزینه های جاری را کاهش می دهد، با محیط زیست سازگار است و نیازی به کابل کشی یا اتصال به برق نیست. همچنین نداشتن چنین محدودیت هایی اعم از کابل های مورد نیاز برای شارژ و اتصال سیمی اینترنت کمک می کند تا دوربین را در هر جایی که تمایل داریم نصب نماییم. همچنین زمانی که نیازهای امنیتی شما تغییر می کند، می توانید سیستم های امنیتی را جابجا کرده و دوربین های تغذیه شده از انرژی خورشیدی را  به یک مکان جدید بدون نیاز به کابل کشی برق تغییر دهید.

ایمنی و رمزگذاری مطمئن

-.- در مقایسه با قابلیت های دوربین های امنیتی سیمی که برای انتقال داده ها به اتصال کابل دار به احتیاج دارند، سیستم های دوربین مدار بسته سیم کارت خور با استفاده از امنیتی که توسط ارائه دهندگان شبکه تلفن همراه تأمین می شود از ایمنی بالایی برخوردارند و سیستم را از دسترس هکرها دور می کنند.

-.- نسبت به دوربین های مدار بسته سنتی، در صورت قطع برق غیرمنتظره سیستم های دوربین مداربسته سیم کارت خور خورشیدی همچنان به کار خود ادامه می دهند و به شما کمک می کنند حتی در صورت قطع برق امنیت محلی که مد نظر شماست را حفظ کنید و بر آن نظارت داشته باشید. در برخی موارد هنگامی که قصد سرقت از محلی متعلق به شما وجود دارد، ممکن است که سارقان تلاش نمایند تا اتصال نیروی برق را قطع کرده تا دوربین های موجود را از کار بیندازند. بر این اساس استفاده از دوربین مدار بسته سیم کارت خور که منبع تغذیه آن مبتنی بر انرژی خورشیدی است و امکان کنترل آن از راه دور وجود دارد این امکان را به شما می دهد که در هر شرایطی امنیت منطقه مورد نظرتان را حفظ نمایید.

معایب دوربین مدار بسته سیم کارت خور

  • فناوری دوربین مدار بسته سیم کارت خور پیشرفته تر از سیستم های مداربسته سنتی است و ممکن است برای خرید آن متحمل پرداخت هزینه بیشتری گردید.
  • تماشای آنلاین و ضبط دستی می تواند مصرف داده شما را افزایش دهد. همچنین هزینه طرح داده تلفن همراه مختص به مصرف دوربین های امنیتی نیز هزینه‌ی دیگری است که باید بپردازید.

چه نوع تلفن هوشمندی مورد نیاز است؟

دوربین های مدار بسته سیم کارت خور امروزی توسط همه سیستم های اندروید Android و ios پشتیبانی می شوند.

انتقال تصویر دوربین مداربسته

کلام آخر

با وجود دوربین مدار بسته سیم کارت خور، می توانید انبارها یا مزارع خود را از راه دور با تلفن هوشمند خود حتی بدون WiFi یا اینترنت کنترل کرده و از فعالیت های اسب های مریض یا گاوهای باردار خود مطلع شوید.  همچنین می توان از این دوربین ها به عنوان دوربین مخفیانه با سطحی از استتار استفاده کرد. مثلاً می توانید دوربین مخفی کوچکی را در فضای یک حیات وحش در مکانی دور قرار دهید تا حیوانات را بدون آنکه متوجه شما شوند تماشا کنید.

برچسب ها:

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

✅رفع خطای
 This is not available in your country 
در گوگل پلی( عدم پشتیبانی در کشور شما)

🔰برای رفع این مشکل

1⃣ابتدا کش برنامه گوگل پلی را پاک کنید

2⃣به بخش تنظیمات گوشی رفته و بر روی برنامه ها (Apps)تپ کنید

3⃣اپ گوگل پلی را پیدا کنید و در قسمت ذخیره سازی(Storage) گزینه Clear Data و Clear Cache را پیدا کنید و روی آنها بزنید 

4⃣با فیلتر شکنی که آی پی شما را تغییر می دهد اپ را جستجو کنید

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

#دانستنی
✅ 9 حقیقت جالب درباره باتری گوشی های هوشمند

1️⃣ باتری گوشی هوشمند هرگز کامل شارژ نمیشود!
تولیدکنندگان گوشی ظرفیت باتری در هر شارژر را به مقداری کمتر از حداکثر آن محدود میکنند تا به این ترتیب طول عمر باتری افزایش دهند.

2️⃣ استفاده از شارژر های غیر استاندارد طول عمر باتری را کاهش میدهد.
 شارژر های غیر استاندارد فاقد مدار های کنترلی تنظیم شدت جریان ورودی به گوشی هستند و عمر باتری را به شدت کاهش میدهند.

3️⃣ شارژ کردن گوشی به وسیله رایانه عمر آن را کم نمیکند. 
بسیاری تصور میکنند که در صورت شارژ کردن گوشی با کامپیوتر یا لپ تاپ، طول عمر باتری موبایل کاهش پیدا میکند. اما در حقیقت این طور نیست.بسیاری از لپ تاپ ها به استاندارد های لازم برای شارژ تجهیزات الکترونیکی مجهز هستند

4️⃣ اجازه ندهید شارژ گوشی به صفر برسد!
باتری ها در حالت شارژ کامل یا شارژ صفر در آسیب پذیر ترین حالت قرار دارند. بهترین روش برای  افزایش طول عمر باتری، حفظ شارژ در آن محدوده ای بین 30 تا 80 درصد است.

5️⃣ نگران باقی ماندن گوشی در شارژ پس از 100 درصد شدن آن نباشید!
گوشی های هوشمند از مکانیزم هایی استفاده میکنند که جریان شارژ را پس از تکمیل آن متوقف میکنند و پس از کاهش شارژ مجددا به راه میاندازند. اما از آنجا که باتری ها هرگز به صورت 100 درصد شارژ نمیشوند نیازی به نگرانی در این مورد نیست!

6️⃣ کابل های شارژ غیر استاندارد به باتری آسیب میرسانند!
به جز آداپتور شارژ، کابل های غیر استاندارد نیز به باتری شما آسیب میرسانند. همیشه از کابل های اصلی یا کابل های ساخته شده توسط برند های معتبر گوشی استفاده کنید.

7️⃣ اپلیکیشن های محافظت از باتری کار خاصی انجام نمیدهند!
اپلیکیشن های محافظت از باتری در حالت خوش بینانه تنها برنامه های پس زمینه را غیرفعال میکنند که این کار به وسیله خود گوشی هم امکان پذیر است. بسیاری دیگر از این اپلیکیشن ها بدافزار هایی هستند که میتوانند باعث دیدن گوشی و از بین رفتن حریم خصوصی شما شوند

8️⃣ گرما طول عمر باتری را کاهش میدهد
قرار دادن گوشی در محیطی بسیار گرم طول عمر آن را کاهش میدهد. از قرار دادن گوشی زیر نور مستقیم خورشید یا در کنار تجهیزات گرم کننده خودداری کنید

9️⃣ شارژ کردن گوشی در حالت خاموش میتواند سرعت شارژ آن را افزایش دهد
این اتفاق تنها به این دلیل رخ میدهد که اپلیکیشن های پس زمینه و سخت افزار های گوشی فعال نیستند.

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

#ترفند
🔴 چگونه رمز وای‌فای را در دستگاه‌مان ببینیم؟

🔰معمولا فقط برای اولین اتصال به یک شبکه وای‌فای رمزعبور آن را وارد می‌کنیم. به همین دلیل شاید آن را به خاطر نداشته باشیم. اما اگر مثلا کسی رمزعبور وای‌فای را از ما بخواهد چگونه می‌توانیم بدون دسترسی به مودم رمز را دید؟

🖥در ویندوز 

◀️برای دسترسی به رمزعبور شبکه وای‌فایی که به آن متصل هستید به این مسیر بروید

Control Panel>Network and Internet> Network and Sharing Center

◀️شبکه وای‌فای مورد نظر را انتخاب و روی آن کلیک کنید. وارد بخش Properties شوید

 ◀️به قسمت Security بروید و گزینه Show characters را بزنید تا پسورد برایتان نمایش داده شود. 
 
📲در دستگاه‌های اندرویدی که ورژن اندروید آن‌ها ۱۰ به بالاست

◀️ به این مسیر بروید:

Settings>Connections>Wi-Fi

◀️در این قسمت شبکه وای‌فای مورد نظر را در قسمت Saved Network انتخاب کنید.

 ◀️سپس در صفحه‌ای که اطلاعات شبکه را در آن می‌بینید، روی Share و بعد روی کد QR بزنید.

◀️ اکنون پایین کد در قسمت WiFi password، می‌توانید پسورد وای‌فای را ببینید.
 

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

#ترفند 
✅محدود کردن استفاده  کاربران مهمان از WiFi

🔰چرا محدود کردن؟

معمولا بسیاری از ما دغدغه ی تمام شدن حجم و ترافیک اینترنت را در دید و بازدید هایی که صورت میپذیرد داریم.

اکنون آموزش می دهیم که وقتی مهمانان از شما رمز وای فای منزل یا محل کارتان را خواستند با خیال راحت آن را در اختیارشان بگذارید بدون این که متوجه شوند که اینترنت بی سیم Wifi
خانه یا محل کار خود را به صورت محدود و تقسیم شده در اختیارشان قرار داده اید 


🔰چطور این کار را انجام دهیم؟

در این روش مخفیانه و بدون بیرون انداختن اشخاص از شبکه وای فای، اتصال به اینترنت کاربران را قطع کنید، با این روش کاربر از شبکه وای فای خارج نمی شود و همچنان به ان متصل است اما به صورت کاملا مخفیانه و نامعلوم سرعت و دسترسی به اینترنت آن  بسیار پایین خواهد آمد  و یا کاملا سرعت نت وی قطع خواهد شد. و شما می توانید به راحتی از تمام پهنای باند و اینترنت شبکه وای فای به نفع خود استفاده کنید 

❇️برای این کار نیاز چندانی به دانستن و درگیری با ابزار و مهارت های شبکه ندارید و فقط کافیست برنامه کم حجم و کاربردی Netcutرا دانلود و نصب کنید و از قابلیت فوق العاده این نرم افزار برای قطع کردن اینترنت شخص مورد نظر استفاده کنید.

◀️پس از دانلود و نصب برنامه (این برنامه دارای دو setupکم حجم برای نصب است که هر دو آنها باید بر روی سیستم نصب کنید ) Netcutرا اجرا کنید 

◀️برنامه شروع به جستجو شبکه ها می کند  و تمامی دستگاه ها به همراه مک ادرس، ادرس ای پی گرفته شده ، و وضعیت اتصال را با ایکن آبی یاonنمایش می دهد 

◀️فقط کافی است که دستگاه مورد نظر را انتخاب نموده و بر روی دکمهCut offکلیک کنید در مقابل دکمه بایدReadyنوشته شده باشد 

◀️خواهید دید که پس از چند ثانیه رنگ ایکن شبکه قرمز و عبارتoffدر کنار آن نوشته می شود که این بدان معنا است که دستگاه مورد نظر اتصالش به صورت مخفیانه قطع شده است 

◀️برای بازگشت دسترسی به اینترنت و شبکه دستگاه آن را انتخاب و روی Resumeکلیک کنید تا کاربر مجددا در شبکه فعال شود 

دانلود نرم افزار Netcut

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰
نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

حفظ امنیت و کنترل همه جانبه در سایر فضاها و مکان‌ها از جمله چالش‌هایی است که همواره افراد را به خود درگیر می‌کند. بسیار مهم است که بتوان به واسطه ابزارها و یا ترفندهای مختلف برای افزایش امنیت و همچنین شناسایی افراد قانون شکن و سوء استفاده گر کمک گرفت. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فناوری‌های جدید استفاده از انواع دوربین‌های مداربسته با هدف افزایش امنیت و حفاظت و کنترل بسیار مرسوم شده است. استفاده از این نوع تکنولوژی موجب می‌شود تا افراد بتوانند با هزینه‌ای به مراتب کمتر نسبت به استخدام نیروهای انسانی و همین طور درصد خطای بسیار پایین‌تر از گشت زنی‌های انسانی ٬کنترل خوبی نسبت به محیط داشته باشند و حتی بتوانند در صورت بروز اتفاقات ناگواری مانند دزدی‌ها و یا مزاحمت‌ها مدرک قابل قبولی برای گیر انداختن فرد یا افراد گناهکار در دست داشته باشند.

 با توجه به استقبال بالایی که از دوربین‌های مداربسته و به طور کلی این تکنولوژی شده است٬ شرکت‌های طراح و تولید کننده ایده‌های بسیار متنوع و کارآمدی در خصوص این فناوری و همین طور چگونگی استفاده و کارآمدی آن٬ مطرح کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از مکان‌هایی که در سایر ساختمان‌ها و سازه‌ها به خصوص ساختمان‌های شلوغ و بزرگ نیاز به نصب دوربین مداربسته خواهند داشت٬ آسانسورها هستند.

نکته‌ای که لازم است بدانید این است که هر بخش از یک سازه با توجه به کاربری که دارد و همین طور با توجه به نقشه و چگونگی طراحی آن شیوه خاصی از نصب دوربین مداربسته را طلب می‌کند البته نوع دوربین نصب شده در آن نیز متفاوت خواهد بود و حتی قانون‌ها و اصول خاصی برای آن وجود خواهد داشت. در ادامه این متن ضمن معرفی انواع دوربین‌های مداربسته قابل استفاده در آسانسورها شما را با اصول و قوانین نصب دوربین مداربسته در آسانسور نیز آشنا خواهیم کرد. امید است که مورد استفاده شما واقع شود

قوانین نصب دوربین مداربسته در ساختمان‌ها

جالب است بدانید که نصب دوربین‌های مداربسته در فضاها و سازه‌های عمومی به خصوص در مکان‌های سربسته طبق قوانین و اصول کاملاً مشخصی انجام می‌شود چرا که ممکن است به واسطه نصب دوربین حریم شخصی افراد با مشکل روبه رو شود و اگر در مکانی قوانین تصویب شده به درستی مدنظر قرار نگرفته باشند افراد می‌توانند به دلیل وجود دوربین‌های مداربسته شکایت کنند و حتی مراجع قانونی طرف آن‌ها خواهند بود از این رو اگر تصمیم دارید در سایر قسمت‌های خانه ٬ساختمان و یا شرکت خود دوربین مداربسته نصب کنید لازم است پیش از هر کاری ابتدا قوانین مربوطه را مطالعه کرده و کار خود را طبق آن پیش ببرید.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

در خصوص نصب دوربین مداربسته در آسانسورها چند اصل کلی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • رضایت ساکنین: در ساختمان‌ها و فضاهای این چنینی آسانسور حالت مشاع یا عمومی دارد. مشاع بدین معنی است که سایر ساکنان ساختمان نسبت به آن حق و حقوق و مسئولیت‌هایی دارند از این رو هنگام بروز انواع مشکلات و یا هنگام تعمیرات و به طور کلی تصمیم گیری در خصوص آسانسور بایستی تمامی افراد ساختمان حضور داشته و با یکدیگر به توافق برسند. هنگامی که قصد دارید برای فضای آسانسور دوربین مداربسته نصب کنید بایستی تمامی مالکین ساختمان رضایت نامه‌ای کتبی را امضا کنند و همچنین در هزینه‌های نصب مشارکت داشته باشند از سوی دیگر باید تمامی فرایندهای نصب دوربین زیر نظر تمامی مالکین انجام شود و یا افراد به مدیر ساختمان در این خصوص اعتماد کرده و نظارت را به عهده او بگذارند. به طور کلی رضایت و آگاهی سایر مالکین ساختمان نسبت به نصب دوربین مداربسته در آسانسور و فرایندهای مربوطه کاملاً ضروری و مهم خواهد بود.
  • اطلاع رسانی: آسانسورها به دلیل اینکه فضایی بسته دارند و از مجموعه فضاهایی هستند که عموم مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند به نوعی در بازه زمانی استفاده جزوی از حریم شخصی افراد می‌شوند از این رو لازم است حتماً به افراد از وجود دوربین‌های مداربسته آگاهی داده شود. استفاده از برچسب‌ها و یا اطلاعیه‌هایی که با مضمون وجود دوربین مداربسته طراحی شده‌اند در محیط‌های آسانسورها از مواردی است که اجرای آن از بندهای قانونی است و عدم توجه به آن به خصوص در محیط‌های فروشگاهی و پاساژها پیگرد قانونی خواهد داشت.
  • نگهداری داده‌ها: فیلم‌هایی که توسط دوربین مداربسته آسانسورها نصب می‌شود بایستی توسط یک شخص معتمد نگهداری شود و نباید همه مالکین به سادگی و بدون هیچ دستورالعمل‌هایی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اغلب مدیر ساختمان این مسئولیت را به عهده می‌گیرد و سپس در شرایطی که سایرین به فیلم‌ها و داده‌های ذخیره شده نیاز دارند در حضور مدیر ساختمان این دسترسی صورت می‌گیرد. نکته دیگری که خوب است به آن توجه شود این است که هرگونه حذف این فیلم‌ها بدون اطلاع رسانی و به جهت سوء استفاده و همین طور دست کاری در آن‌ها غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

انواع دوربین‌های مداربسته در آسانسور

به طور کلی باید گفت که دوربین‌های مداربسته به دو دسته بی سیم و سیمی تقسیم بندی می‌شوند. هر دو این مدل‌ها با توجه به ساختار خود دارای معایب و مزایایی هستند که با توجه به آن برای فضاهای مختلف و کاربری‌های مختلف مناسب شناخته می‌شوند. از هر دو این مدل‌ها می‌توان برای نصب درون آسانسورها استفاده نمود و انتخاب از میان آن‌ها وابسته به صلاحدید شما و شرایط خاص و بودجه‌ای است که در نظر گرفته‌اید. در زیر بیشتر با این دو مدل آشنا خواهید شد.

  • دوربین مداربسته سیمی: آسانسورها به واسطه ابزاری به نام تراول کابل تمامی همانگی های لازم میان اتاق فرمان آسانسور و فعالیت آن را انجام می‌دهند. این کابل که به شکل تخت طراحی شده است مدام در حال حرکت هماهنگ با حرکت آسانسور است. اگر شما قصد داشته باشید از دوربین مداربسته سیمی استفاده کنید بایستی از این تراول کابل برای تغذیه و سیم کشی دوربین کمک بگیرید. این نوع دوربین‌ها به نسبت ارزان‌تر هستند اما دردسرهای مربوط به سیم کشی آن‌ها بیش از حد زیاد است و همچنین اصطکاک زیادی دارند و بایستی در بازه‌های زمانی مشخص سیم کشی مخصوص دوربین را عوض کرد. نکته مهم در نصب این مدل از دوربین‌ها این است که نصاب دوربین بایستی با شرکت آسانسوری و نصاب آن کاملاً هماهنگ باشد تا مبادا سیم کشی دوربین اختلالی در سیم کشی آسانسور ایجاد کند.
  • دوربین مداربسته بی سیم: از دیگر انتخاب‌هایی که هنگام نصب دوربین مداربسته در آسانسور پیش روی شما است استفاده از گیرنده‌ها و فرستنده‌های بی سیم است. این انتخاب بسیار هوشمندانه‌تر خواهد بود چرا که شما کارایی بیشتری را به آسانی و بدون هزینه برای تجهیزات اضافی دریافت خواهید کرد. گزینه‌های زیادی در خصوص انتخاب دوربین مداربسته بی سیم وجود دارد بسیار مهم است که شما از میان این گزینه‌ها به سراغ برندهای باکیفیت و تضمین شده بروید. در صورتی که گیرنده‌ها و فرستنده‌ها بی کیفیت باشند شما با اختلال‌های زیادی مواجه خواهید شد از این اختلال‌ها می‌توان به فرستادن تصاویر ثابت در حین حرکت آسانسور اشاره نمود.

 اگر چه دوربین‌های مداربسته بی سیم قیمت بالاتری دارند اما استفاده از آن‌ها به مراتب آسان‌تر است و شما از کیفیت بهتری بهره مند می‌شوید البته در صورتی که برند خوبی را انتخاب کنید علاوه بر این‌ها طول عمر و ماندگاری این نوع دوربین‌ها برای استفاده در آسانسورها بیشتر خواهد بود و امنیت بالاتری نیز وجود دارد.

نحوه نصب دوربین در آسانسور

پس از اینکه شما تصمیم گرفتید از چه دوربینی استفاده کنید قدم بعدی جاگذاری دوربین درون کابین آسانسور است. اغلب دوربین را در گوشه‌های سقف نصب می‌کنند که می‌تواند مشکل ساز باشد چرا که قطع کردن آن توسط افراد آسان خواهد بود. توصیه می‌شود از دوربین‌های مخفی و یا دوربین‌های تو کار استفاده کنید تا امنیت بالاتری را ایجاد کرده و مانع از ایجاد هرگونه اختلال عمدی مانند پوشاندن صفحه دوربین٬ قطع کردن سیم دوربین و… شوید.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور بصورت حرفه ای

دوربین های مدار بسته بسته به نوع و شرکت سازنده نحوه نصب متفاوتی دارند، بطوری که اکثریت آنها برای نصب نیازمند به ناظر فنی از طرف خود شرکت می باشند. برخی دوربین‌ها دارای مراحل نصب آسانی دارند که شما می‌توانید مراحل نصب ابزاری و کامپیوتری را خودتان و مطابق آموزش معتبر شرکت انجام دهید و دوربین مدار بسته خود را در محل خود نصب و فعالسازی نمایید.

دوربین مداربسته اسانسور

در پایان ...

استفاده از دوربین‌های مداربسته در آسانسورها می‌تواند از بروز بسیاری از اتفاقات ناخوشایند مانند دزدی‌ها٬ سوءاستفاده‌ها و مزاحمت‌ها جلوگیری کند و همچنین می‌تواند در هنگام خرابی و توقف ناگهانی آسانسور برای کنترل وضعیت افراد گیر افتاده در کابین و اطلاع یافتن از خرابی بسیار موثر باشد. بسیار مهم است که با جلب رضایت سایر مالکین ساختمان و کاملاً قانونی اقدام به نصب دوربین مداربسته در آسانسور کنید. توجه داشته باشید برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب و همچنین نصب ایمن آن حتماً از شرکت‌های معتبر و افراد متخصص کمک بگیرید تا بتوانید ضمن بهره مندی از کیفیت بالا٬ امنیت را نیز برقرار کنید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته دیجیتال

برچسب ها:

  • مرتضی شیخی