آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

سیراف به عنوان اولین فروشگاه آموزشی آنلاین تعمیرات تخصصی در ایران در تلاشیم آموزش هایی کاربردی، جذاب و کاربردی برای ایرانیان جهان فراهم کنیم. سیراف مثل یک کارگاه آموزشی فوت و فن تعمیرات را به مخاطبان با هر نوع دانش بصورت پایه تا پیشرفته تهیه کرده است، تا همه مخاطبان بتوانند استفاده کنند، آموزش های در سه بخش آشنایی با ابزار ها و کابرد هاشون در مرحله دوم عیب یابی و مرحله سوم تعمیرات تخصصی که با فراگیری فوت و فن تعمیرات شما را یک تعمیرات حرفه ای می کند.

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گوشی‌های رجیستر نشده که به طور قاچاق وارد کشور می‌شود، معمولا در حین استفاده مشکل‌ساز خواهد بود؛ هنگ می‌کند، به‌روز نمی‌شود، با بعضی برنامه‌ها بخصوص فارسی‌سازها مشکل دارد و...

برای اطمینان از اصل بودن گوشی، می‌توان به این راه‌ها متوسل شد:

1 -کد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#06#*) را شماره‌گیری کنید. سریال مادربرد گوشی یا IMEI روی نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر این سریال با بارکد روی کارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچیان بارکدهای تقلبی روی کارتن می‌چسبانند. این گوشی‌ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور است و به همین سبب نمی‌توان چنین کاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت گوشی دانست).

2 - با اتصال به اینترنت، سپس رجوع به وبگاه نمایندگی برند یا مارک گوشی مورد نظر، از اصل یا قاچاق بودن آن مطلع شوید.

3 -هر کشوری بارکد خاصی دارد. به عنوان مثال بارکد اجناس چینی با اعداد 690 یا 691 یا 692 شروع می‌شود. بارکد محصولات ایرانی با 626، تایوانی با 471، ژاپنی با 45 یا 49، و... (فهرست کامل بارکدهای مربوط به هر کشور را می‌توانید با سرچ در گوگل به دست آورید). اگر بارکد گوشی با نام کشور سازنده (که معمولا زیر محل قرار گرفتن باتری برچسب یا حک شده) هماهنگ است، احتمالاً گوشی شما اصل است (کاری که قاچاقچیان با برچسب روی کارتن می‌کنند، با برچسب یا حک کردن زیر باتری هم شدنی‌ است!)

4 -مستقیماً به سایت‌های تحلیل و تشخیص جهانی در وب بروید. به عنوان نمونه، نشانی اینترنتی یکی از این سایت‌ها www.numberingplans.com است. در این وبگاه، با کلیک روی عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا Number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را که از طریق شماره‌گیری کد #06#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد کنید. مشخصات گوشی از جمله کشور سازنده، کارخانه، مدل و... برابر دیدگانتان خواهد بود. اگر این مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یک گوشی اصلی، چنج یا قاچاق‌ نشده را در دست دارید.

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

آموزش پورت کردن کاستوم رام ها به دستگاه خود
برای کاستوم رام های CM, AOSP, AOSK


خیلی از کاربران می خواهند که رامی را برای گوشی خود پورت کنند اما چون نتوانسته اند که فایل های جدید گوگل را بهینه سازی و راه اندازی کنند به مشکل برخورده اند.  در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چگونه رامی را برای گوشی خود پورت کنید و دیگر به هیچ مشکلی مواجه نشوید.

چند نکته:
رام بیس شما باید Cyanogenmod (CM) باشد و یا می تواند AOSP با آندروید 4.4 باشد.
شما نمی توانید نسخه های دیگر آندروید را به گوشی خود پورت کنید و همچنین باید با رامی که می خواهید پورت کنید دارای یک رزولوشن باشند.
شما نمی توانید CM را برای AOSP پورت کنید و همچنین برای AOSK هم نمی توانید این کار را انجام بدهید.

جواب به سوالاتی که ممکن است پیش بیاید:
سوال) رام بیس چیست؟
جواب) رامی که توسعه داده شده و روی دستگاه شما کار می کند.

سوال) رام پورت چیست؟
جواب) رامی که شما می خواهید برای دستگاه خود پورت کنید. (تبدیل کنید)

سوال) چه رام های را میتوان پورت کرد؟
جواب) همه رام های بیس شده سیانوژن (CM)، همه ی رام بیس شده AOSP و همه ی رام های بیس شده AOSK را میتوان پورت کرد. ولی شما نمی توانید مثلا رام CM را برای AOSP پورت کرد.

مواردی که در طول این آموزش به آن نیاز داریم:
نرم افزار Winrar – برای استخراج و ساختن فایل های ZIP
نرم افزار Notepad++ - برای ویرایش کد ها
یک میز کار (ویندوز/لینوکس/مک )

دستورالعمل ها:
مرحله 1)
رام بیس و پورت گوشی خود را آماده کنید.

مرحله 2)
پوشه ی با نام دلخواه (مثلا My New Rom) بسازید و درون آن دو پوشه با نام های Base و Port بسازید.

مرحله 3)
بیس رام خود در پوشه Base و پورت رام را در پوشه Port استخراج کنید.

مرحله 4)
به داخل پوشه اولی که ساختید بروید سپس وارد Base شده و درون آن پوشه System را بیابید و وارد آن شوید. سپس پوشه های زیر را در صورت وجود درون آن حذف کنید:
addon.d
app
Framework
Fonts
Media
priv-app

مرحله 5)
حالا به پوشه اول برگردید و وارد Port/System شوید. حالا باید پوشه های بالا را درون پوشه Base/System کپی کنید.


مرحله 6)
حالا به مسیر Base/System/etc رفته و وارد پوشه init.d شوید (اگر پوشه ی با این اسم وجود ندارد، این مرحله را انجام ندهید) و همه چیز را به جز 00Banner (اسم این پوشه: صفر صفر بنر) حذف کنید و بعد از این کار وارد مسیر Port/System/etc/init.d شوید و همه چیز را به جز 00Banner انتخاب و سپس به مسیر Base/System/etc/init.d کپی کنید.

مرحله 7)
وارد مسیر Port/System/etc/permissions شده و همه پوشه ها را به جز موارد زیر به مسیر Base/System/etc/permissions کپی کنید:
handheld_core_hardware
org.cyanogenmod.hardware
platform
مرحله 8)
حالا در مسیر Base/System فایل build.prob را توسط برنامه Notepad++ اجرا کرده و موارد زیر را به دلخواه تغییر دهید:
ro.build.id=
ro.build.display.id=
ro.build.date=
ro.build.date.utc=
ro.build.user=
سپس باید فایل build.prob را در Port/System اجرا کرده و مقادیر عبارت های زیر را برای build.prob در مسیر Base/Sysrem اعمال کنید:
ro.config.ringtone=
ro.config.notification_sound=
ro.config.alarm_alert=


مرحله 9)
مراحل تمام شد و شما باید فایل ZIP قابل فلاش را بسازید.
موارد زیر را در پوشه Base انتخاب کرده سپس کلیک راست کنید و گزینه Add to Archives را انتخاب کنید.کانال مهزیار. در قسمت Name نام دلخواهی را وارد کرده و در آخر عبارت .zip را وارد کنید:
META-INF 
System
file_contexts
boot.img
data
برطرف کردن مشکل Bootloop:
اگر کار رام شما تمام شود و بعد از فلاش زدن، فقط آرم را نشان میدهد و هی تکرار میشود، این کار را انجام دهید تا مشکل برطرف شود:
وارد مسیر Port/system/lip شده و فایل های زیر را به مسیر Base/system/lip کپی کنید:
libandroid_runtime.so
libandroid_servers.so
libmedia_jni.so

منبع: آچاره

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰


شناسایی پایه های ترانزیستور و تست
 سالم بودن آن : 
 
ابتدا یک ترانزیستور سالم را بررسی می کنیم: یک ترانزیستور یا مثبت (pnp) و یا منفی (npn) می باشد. برای تشخیص تیپ ترانزیستور چندین روش وجود دارد. تیپ بعضی از ترانزیستورهارا از روی نامگذاری می توان مشخص نمود.  
 
طریقه‌شناسایی پایه‌های ترانزیستور ‌توسط مولتی‌متر ‌: 
 
ابتدا مولتی متر را در حالت تست دیود قرار می دهیم و سپس به دنبال پایه ای می گردیم که به دو پایه ی دیگر راه بدهد ، این کار را با تعویض قطبهای سیم مولتی متر تکرار می کنیم ، این پایه B ( بیس ) است و  اگر این پایه به سیم مشکی مولتی متر متصل باشد معرف نوع ترانزیستور PNP ویا اصطلاحاً منفی است . و در صورتیکه به سیم قرمز متصل باشد ترانزیستورNPN و یا مثبت است . حال پایه B و نوع ترانزیستور مشخص شده است. جهت تشخیص دو پایه ی دیگر سیمی که به پایه بیس وصل است را دست نمی زنیم و سیم دیگر را یکبار به پایه دومی و یکبار به پایه سومی وصل می کنیم هر پایه که عدد کوچکتری روی صفحه مولتی متر نمایش دهد کلکتور و پایه دیگر امیتر است .  
 
نکته برای تشخیص سالم بودن ترانزیستور :  
 
اگر یک ترانزیستور در موقع تست مشخصات این پایه های گفته شده را از خود بروز دهد سالم است و اگر یک مورد مشکل داشته باشد معیوب می باشد 

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

  دانلود فیلم Abduction 2011 زندگی دروغین

داستان فیلم زندگی دروغین

فیلم زندگی دروغین (Abduction) نیتان با بازی "تیلر لاتنر" پسری دبیرستانی است که بطور اتفاقی با سایت بچه های گمشده برخورد می کند. در این میان او عکسی از کودکی خود را در بین دیگر عکس ها می بیند. او حالا به همه چیز شک می کند، به زن و مردی که تا الان پدر و مادر خود می دانسته است و به کمک دوستش کارن با بازی "لیلی کالینز" دنبال حقیقت است و ...

 درباره فیلم زندگی دروغین

فیلم زندگی دروغین محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن ، راز آلود می‌باشد و به کارگردانی John Singleton در سال 2011 ساخته شده است. در فیلم زندگی دروغین بازیگرانی چون Alfred Molina، Jake Andolina، Lily Collins، Taylor Lautner، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

 دانلود شما نیم‌بها محاسبه می شود

کیفیت : 720p ، فرمت : mkv ، حجم فیلم : 807 مگابایت دوبله فارسی

دانلود با کیفیت 720p اسکرین شات

 
  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

 دانلود فیلم Extremely Wicked Shockingly Evil and Vile 2019 فوق العاده شرور به طرز شوکه کننده ای شیطانی و پست با دوبله فارسی

 داستان فیلم فوق العاده شرور به طرز شوکه کننده ای شیطانی و پست

فیلم فوق العاده شرور به طرز شوکه کننده ای شیطانی و پست (Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile) این فیلم جنایی، ماجرای به دام افتادن «تد باندی» و حواشی دادگاه این قاتل سریالی بی‌رحم را طی دهه ۱۹۷۰ میلادی به تصویر می‌کشد و...

 درباره فیلم فوق العاده شرور به طرز شوکه کننده ای شیطانی و پست

فیلم فوق العاده شرور به طرز شوکه کننده ای شیطانی و پست محصول کشور آمریکا و در ژانر بیوگرافی ، جنایی می‌باشد و به کارگردانی Joe Berlinger در سال 2019 ساخته شده است. در فیلم فوق العاده شرور به طرز شوکه کننده ای شیطانی و پست بازیگرانی چون Angela Sarafyan، Lily Collins، Sydney Vollmer، Zac Efron، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

 دانلود شما نیم‌بها محاسبه می شود

کیفیت: 1080p حجم: 1.52 گیگابایت | کیفیت: 720p حجم: 879 مگابایت زیرنویس چسبیده

دانلود با کیفیت 1080p دانلود با کیفیت 720p پخش آنلاین

کیفیت: 1080p حجم: 1.67 گیگابایت | کیفیت: 720p حجم: 1 گیگابایت دوبله فارسی

دانلود با کیفیت 1080p دانلود با کیفیت 720p

 
  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

انواع دوربین های مدار بسته

دوربین های امنیتی تلویزیون مدار بسته (CCTV) اطلاعات آنالوگ را از طریق کابل های کواکسیال به یک ضبط کننده فیلمبرداری دیجیتالی (DVR) مستقر در مرکز انتقال می دهند. DVR ها داده ها را دیجیتالی می کنند تا فیلم ها به طور موثر بایگانی ، جستجو و تجزیه و تحلیل شوند. نظارت تصویری دوربین مدار بسته (CCTV) یک فناوری مقرون به صرفه و قابل اعتماد است که می تواند متناسب با انواع کاربردهای داخلی و خارجی تنظیم شود.

درست شد

پس از نصب ، دوربین های مداربسته باکس ثابت همیشه در یک جهت قرار می گیرند. این دوربین ها پوشش مداوم از یک منطقه خاص را فراهم می کنند. دوربین های ثابت غالباً قابل رویت هستند و به آنها این امکان را می دهند تا از فعالیت های غیرقانونی جلوگیری کنند. علاوه بر این ، بسیاری از دوربین های ثابت را می توان با لنزها و محل های قابل تعویض استفاده کرد تا متناسب با یک سناریوی نظارت خاص. به عنوان مثال ، دوربین های گنبدی ثابت به دلیل دوام خود محبوب هستند.

PTZ

دوربین های پان ، شیب و زوم (PTZ) زمین بیشتری را نسبت به دوربین های ثابت می پوشانند و در پوشش آنها کاملاً انعطاف پذیر هستند. عملکردهای پان و شیب دوربین را قادر می سازد منطقه بزرگتر از دوربینهای ثابت را پوشش دهد. قابلیت های بزرگنمایی امکان مشاهده جزئیات خوب را فراهم می کند ، در حالی که امکان بزرگنمایی را در یک میدان دید گسترده حفظ می کند. دوربین های PTZ که اغلب در گنبدهای شیشه ای قرار دارند ، نسبت به همتایان ثابت خود کوچکتر ، باهوش تر و زیبایی تر هستند. دوربین های PTZ می توانند به صورت دیواری یا سقف نصب شوند و همچنین در مدل های آویز قرار می گیرند.

شبانه روز

دوربین های مداربسته روز / شب دوربین هایی را در نور کم و حتی تاریکی کامل تولید می کنند. با استفاده از نور مادون قرمز نزدیک (IR) غیر قابل کشف برای چشم انسان ، دوربین های روز / شب تصاویر تاریکی و سیاه را در تاریکی تولید می کنند. برخی از مدل ها از چراغ های داخلی داخلی برای روشنایی نامرئی استفاده می کنند و باعث تقویت قابلیت فیلمبرداری در شب دوربین می شوند. در طول روز ، دوربین ها فیلم کامل رنگی تولید می کنند.

سرپوشیده

دوربین های مدار بسته داخلی برای استفاده مسکونی ، خرده فروشی و اداری ایده آل هستند. در مدلهای ثابت یا PTZ موجود است ، دوربینهای داخلی بسته به نحوه قرارگیری و طراحی می توانند گسسته یا قابل مشاهده باشند. اکثر دوربین های مدار بسته داخلی به اندازه همتایان فضای داخلی آنها از نظر مقاومت در برابر خطر نیستند ، اما برخی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر لرزش ، خرابکاری ، رطوبت و گرد و غبار دوام داشته باشند. بسیاری از دوربین های مداربسته داخلی از قابلیت های روز / شب برای نظارت در تاریکی کامل برخوردار هستند.

در فضای باز

دوربین های مداربسته در فضای باز در محفظه ضد آب قرار گرفته شده اند تا قطعات در برابر باد ، رطوبت ، گرد و غبار و سایر خطرات محافظت شود. محل های IP66 و IP67 دارای حداکثر محافظت در برابر هوای شدید و خوردگی هستند. در بعضی موارد ، دوربین های فضای باز به اندازه کافی قوی هستند که در برابر تلاش های دستکاری و دمای شدید مقاومت می کنند. از دوربین های خارج از منزل نیز می توان در محیط های داخلی خطرناک مانند انبارها و آزمایشگاهها استفاده کرد. بسیاری از دوربین های مداربسته در فضای باز از قابلیت های شبانه روزی و شبانه برخوردار هستند و آنها را برای نظارت دقیق در شبانه روز مناسب می کند.

فناوری دوربین مدار بسته به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته را در یک سیستم واحد قرار دهد. DVR ها از دوربین های بی شماری پشتیبانی می کنند ، بنابراین می توان سیستمی را طراحی کرد که انواع مختلف دوربین از جمله مدل های ثابت ، PTZ ، روز / شب ، مدل های داخلی و خارجی را پشتیبانی کند.

منبع/ سیراف

  • مرتضی شیخی
  • ۰
  • ۰

مزایای ضبط کننده فیلم های دیجیتال (DVR)

ضبط کننده فیلم های دیجیتال (DVR) یک جزء مهم در اکثر سیستم های دوربین مدار بسته مدرن است. سیستم های مدار بسته استفاده شده برای تکیه بر VCR ها و نوارهای کاست بزرگ برای ضبط جریان های ویدئویی مجزا. این سیستم منسوخ شده ضبط و ذخیره سازی ناکارآمد را فراهم می کند و در صورتی که کاربران بخواهند تصاویر مربوط به یک رویداد خاص را ببندند ، حرکت در آن بسیار دشوار است. با ظهور DVR ، اپراتورهای نظارتی می توانند تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ را به فرمت دیجیتالی شده تبدیل کنند و یک راه حل فوق العاده مقرون به صرفه را برای طیف گسترده ای از برنامه های نظارتی ارائه دهند.

ذخیره سازی دیجیتال

DVR ها نیاز به یافتن فضای ذخیره سازی برای نوارهای کاست را از بین بردند. با تبدیل سیگنال های آنالوگ به تصاویر دیجیتال ، DVR ها به کاربران این امکان را می دهند که بدون گرفتن فضای زیادی از اتاق ، فیلم های قابل توجهی بیشتری را ذخیره کنند. ذخیره سازی دیجیتال همچنین بدان معنی است که در صورت نیاز به یک رویداد خاص ضبط شده ، می توان فیلم های بایگانی شده را جستجو کرد.

فشرده سازی فیلم

DVR ها همچنین با استفاده از چندین فناوری فشرده سازی مختلف ، فضای ذخیره سازی را بهینه می کنند. قالبهای فشرده سازی که معمولاً استفاده می شوند شامل Motion JPEG ، MPEG-4 و H.264 است. این روش های فشرده سازی اجازه می دهد تا اندازه های پرونده تا حد ممکن به شدت کاهش یابد بدون اینکه کیفیت کیفیت تصاویر به خطر بیفتد.

نظارت از راه دور

سیستم های دوربین مدار بسته از گذشته اجازه می دهد تا کاربران فقط فیلم را به یک ایستگاه نظارت واحد منتقل کنند. اکنون ، بیشتر DVR های موجود در بازار به اپراتورهای نظارتی اجازه می دهند از راه دور از طریق اینترنت به فیلمبرداری دسترسی پیدا کنند ، در صورت مشاهده نحوه کنترل جریان های ویدیویی ، انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند. هنگام اتصال به DVR ، تصاویر از دوربین های مداربسته آنالوگ را می توان در هر زمان واقعی از هر رایانه ای با اتصال اینترنت یا دستگاه های تلفن همراه سازگار مشاهده کرد.

- مرتبط: دوره آموزش تعمیرات پرینتر سیراف 

اتصالات ایمن

یکی دیگر از مزایای DVR ، اتصال ایمن است. بیشتر اوقات ، DVR ها محافظت از رمز عبور را ارائه می دهند. این امر به جلوگیری از دسترسی کاربران غیرمجاز به فیلم های ویدئویی از نقاط دور افتاده ، ایمن نگه داشتن تصاویر کمک می کند.

  • مرتضی شیخی