آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

آموزش تعمیرات سیراف

تعمیرات سیراف

سیراف به عنوان اولین فروشگاه آموزشی آنلاین تعمیرات تخصصی در ایران در تلاشیم آموزش هایی کاربردی، جذاب و کاربردی برای ایرانیان جهان فراهم کنیم. سیراف مثل یک کارگاه آموزشی فوت و فن تعمیرات را به مخاطبان با هر نوع دانش بصورت پایه تا پیشرفته تهیه کرده است، تا همه مخاطبان بتوانند استفاده کنند، آموزش های در سه بخش آشنایی با ابزار ها و کابرد هاشون در مرحله دوم عیب یابی و مرحله سوم تعمیرات تخصصی که با فراگیری فوت و فن تعمیرات شما را یک تعمیرات حرفه ای می کند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


شناسایی پایه های ترانزیستور و تست
 سالم بودن آن : 
 
ابتدا یک ترانزیستور سالم را بررسی می کنیم: یک ترانزیستور یا مثبت (pnp) و یا منفی (npn) می باشد. برای تشخیص تیپ ترانزیستور چندین روش وجود دارد. تیپ بعضی از ترانزیستورهارا از روی نامگذاری می توان مشخص نمود.  
 
طریقه‌شناسایی پایه‌های ترانزیستور ‌توسط مولتی‌متر ‌: 
 
ابتدا مولتی متر را در حالت تست دیود قرار می دهیم و سپس به دنبال پایه ای می گردیم که به دو پایه ی دیگر راه بدهد ، این کار را با تعویض قطبهای سیم مولتی متر تکرار می کنیم ، این پایه B ( بیس ) است و  اگر این پایه به سیم مشکی مولتی متر متصل باشد معرف نوع ترانزیستور PNP ویا اصطلاحاً منفی است . و در صورتیکه به سیم قرمز متصل باشد ترانزیستورNPN و یا مثبت است . حال پایه B و نوع ترانزیستور مشخص شده است. جهت تشخیص دو پایه ی دیگر سیمی که به پایه بیس وصل است را دست نمی زنیم و سیم دیگر را یکبار به پایه دومی و یکبار به پایه سومی وصل می کنیم هر پایه که عدد کوچکتری روی صفحه مولتی متر نمایش دهد کلکتور و پایه دیگر امیتر است .  
 
نکته برای تشخیص سالم بودن ترانزیستور :  
 
اگر یک ترانزیستور در موقع تست مشخصات این پایه های گفته شده را از خود بروز دهد سالم است و اگر یک مورد مشکل داشته باشد معیوب می باشد 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی